Zilele acestea, iodul este „vedeta” despre care vorbește toată lumea.

Dar, chiar este iodul singura rezolvare? Ce și cum ar trebui să facem pentru a fi prezenți și cu adevărat responsabili? Ce ne-ar fi de un real ajutor?

Teama pentru un accident nuclear

Oare sunt pastilele
cu iod soluția?

De cand Rusia a invadat Ucraina, amenintarea armelor nucleare este tot mai mare. Asta creeaza o panica printre oameni, iar una din solutiile in cazul expunerii la o cantitate mare de radiatii este administrarea de iod.

De ce iod? Iodul este un nutrient mineral esential, dar pe care corpul nu il poate produce singur, de aceea trebuie sa il luam din alimente. Asta pentru ca deficienta de iod este o problema des intalnita la nivel mondial. Cum o prevenim? Prin adaosul de iod in sare, in unele alimente: sare cu iod, oua, peste si lapte de vaca.

Iodul ajuta la reglarea activitatii tiroidei si este recomandat celor care sufera de o deficienta de iod si de hipotiroidism. Iodul poate proteja tiroida si, astfel, starea noastra de sanatate.

Cum ne ajută iodul în cazul unui atac nuclear – adică o cantitate imensă de radiații?

Tiroida este sensibila la captarea iodului si in cazul radiatiilor, va capta iodul radioactiv. De aceea, pentru a preveni captarea iodului radioactiv, se recomanda administrarea pastilelor care contin iodura de potasiu.

Foarte important de știut

Unele boli nu suporta deloc tratamentul cu iod

persoanele care au disfunctie tiroidiana.
persoanele cu probleme cardiace.

Cum funcționează pastilele de iod?

Tiroida captează iodul din pastilă și va fi „saturată”, nemaîcăpătând iodul radioactiv. Însă acest tratament nu se ia preventiv, ci doar in cazul unui expuneri la o cantitate mare de radiatii ! Insa cel mai important factor: Doza de iodura de potasiu va fi administrata doar la indicatia medicului sau a autoritatilor.

Cum ne poate afecta viata administrarea unui tratament cu iod “dupa ureche” si fara indicatiile medicilor?

 

Poate să apară o serie de:

  • dereglari hormonale, in special in zona tiroidiana;
  • dereglari ale organismului,
  • dereglari cardiace, tahicardie,
  • dereglari ale metabolismului,
  • insomnii, anxietăți

Mai bine să ne întrebăm:

  • de ce vreau sa iau iod? 
  • cu ce ma ajuta sa suplimentez iodul daca stiu ca nu este eficient preventiv, ci doar ca tratament in caz de nevoie? 
  • este pentru ca sunt ingrijorat? Dar cat de ingrijorat/a? Nu cumva exagerez iminenta pericolului si daca da, cum as putea sa ma linistesc cu adevarat?

Dacă și tu înțelegi că în acest caz, îngrijorarea și prevenția nu este legată de război / iminența unui atac nuclear, ci este legata de nivelul ridicat de anxietate, atunci hai sa vedem ce putem face cu cauza reala din spatele interesului fata de iod. Pentru ca, din fericire, exista metode naturale de relaxare care ne scapa de anxietatea prea ridicata.
Bineinteles, poti sa iti iei cateva doze de iod, ca sa dormi si mai linistit/ă.

Dar hai sa iti arat 3 pasi prin care te poti linisti:

1. Fii prezent

închide ochii, respiră adânc și numără până la 10

  • Gaseste un loc linistit si confortabil.
  • Aseaza-te si inchide ochii.
  • Inspira adanc pe nas timp de cinci secunde.
  • Imagineaza-ti ca iti umpli plamanii cu aer.
  • Tineti respiratia cat mai numeri inca o data pana la cinci
  • Expira usor pe gura pentru inca cinci secunde.
  • Concentreaza-te pe relaxarea muschilor

Acest exercitiu ajută la calmare. Când inspirăm, ne creste usor ritmul cardiac, iar cand expiram ne scade usor ritmul cardiac. Astfel ca, expirand putin mai mult decat inspiram, ne va ajuta la scaderea ritmului cardiac.

2. Încearcă Aromaterapia

puterea calmanta a plantelor

S-au facut numeroase studii despre aromaterapie si despre beneficiile ei in ceea ce priveste stresul si anxietatea. Unul dintre aceste studii elaborate de American College of Healthcare Sciences spune ca “si numai 10 minute de aromaterapie saptamanala au redus in mod semnificativ tensiunea arteriala si pulsul si au condus activitatea sistemului nervos autonom spre o stare de echilibru. “

Insa ce este Aromaterapia si uleiurile esentiale?

Aromaterapia consta in utilizarea terapeutica a uleiurilor esentiale, pentru a preveni sau a trata o anumita conditie sau afectiune.

Uleiurile esentiale sunt substante volatile concentrate, extrase dintr-o varietate mare de plante aromatice, flori, seminte, coaja fructelor, lemn (copaci) sau radacini. Practic, uleiurile reprezinta sistemul de aparare impotriva daunatorilor si parazitilor, adica sistemul imunitar al plantei. Uleiurile esentiale actioneaza in interiorul plantei in acelasi mod in care actioneaza si in interiorul organismului nostru,< adica ajuta la echilibrarea si la buna functionare a organismului.

Cum acționează uleiurile esențiale?

Z
Prin inhalare uleiul esential are nevoie de 22 secunde pentru a ajunge la creier.
Z
Topic, uleiul esential ajunge in sange in 2-3 minute.
Z
Dureaza pana la 20 minute pentru ca fiecare celula din corp sa primeasca informatia contactului cu uleiul esential aplicat.
Z
In aproximativ 2,5h uleiul este metabolizat. Acesta este motivul pentru care 2h ar trebui sa fie pauza intre aplicari.

Uleiurile esentiale sunt de 50-70 ori mai puternice decat plantele in sine. O picatura de ulei esential contine aproximativ 40 de milioane, de trilioane de molecule.

3. Practică Sport

mișcarea fizică menține o viață sănătoasă

Conform unui studiu Harvard Health Publishing se pare ca sportul poate fi la fel de eficient in combatarea simptomelor de anxietate ca unele tipuri de medicamente si multe remedii naturiste. A fost dovedit faptul ca miscarea fizica zilnica are un rol foarte important in mentinerea unei vieti sanatoase, atat din punct de vedere psihic, cat si fizic.

 

Cum ne poate ajuta sportul sa ne reducem anxietatea si nelinistea resimtita zilnic?

Z

Exercitiile fizice scad tensiunea musculara, scazand contributia corpului la sentimentul de anxietate.

Z

Exercițiile fizice in mod regulat acumuleaza resurse care intaresc rezistenta impotriva emotiilor puternice.

Z

Cresterea ritmului cardiac modifica chimia creierului, crescand disponibilitatea unor substante neurochimice anti-anxietate importante, inclusiv serotonina.

Toate acestea adunate, combinate cu un stil de viata sanatos, momente de relaxare in natura, cu prietenii, timp petrecut cu tine si cu lucrurile care iti fac placere ajuta enorm de mult la reducerea starilor anxioase. Trebuie sa ne punem mai des pe noi pe primul plan, sa facem lucruri pentru noi si pentru sufletul nostru, iar apoi acestea se vor vedea si pe fizicul nostru.

Top 5 Uleiuri

folosite pentru a reduce anxietatea

Uleiul de lavandă

Levănţică – Lavender

Ajută la ameliorarea senzatiilor de tensiune si induce relaxarea. Conform multor studii, aromaterapia cu ulei de lavanda poate ajuta la reducerea anxietatii, induce un somn linistit si o stare de calm.
Cum il folosim?

    • Putem difuza lavanda in dormitor pentru a ne relaxa inainte de culcare.
    • Putem pune o picatura de ulei de lavanda pe perna pentru a ne pregati pentru o noapte de somn odihnitoare.
    • Adaugam cateva picaturi de Lavanda la o baie calda dupa o zi lunga si stresanta pentru a ajuta la ameliorarea sentimentelor de tensiune.
    • Punem o picatura de lavanda in causul palmei si inspiram adanc.

Uleiul de mușețel

Roman Chamomile
Din cele mai vechi timpuri, romanii foloseau uleiul de musetel pentru a promova sentimente calmante de curaj inainte de a pleca la razboi. Din fericire, aceleasi proprietați calmante pot fi utile si astazi. Cum il folosim? Aplicati musetel roman pe piept, peste inima pentru o stare de bine. Difuzeaza uleiul de musetel ori de cate ori simti nevoia de liniste si calm.

Uleiul de Bergamotă

Bergamot
Este cunoscut pentru proprietatile sale calmante, cat si inaltatoare. Atunci cand nivelul de stres este ridicat, uleiul de bergamota ofera o modalitate minunata de a ne linisti. Cu aroma sa racoritoare de citrice, uleiul de bergamota este un ulei esential calmant extrem de util. Cum il folosim?
  • Difuzeaza Bergamota la birou sau acasa.
  • Combinati bergamota cu uleiul de cocos fractionat pentru un masaj topic relaxant acasa.
  • Putem folosi un lant cu medalion din fetru sau bratara cu lava vulcanica pe care sa aplicam o picatura de ulei esential, astfel il vom avea cu noi toata ziua.

Uleiul de Salvie

Clary Sage

Profilul chimic al uleiului de salvie il face unul dintre cele mai relaxante, linistitoare si echilibrante uleiuri esentiale.

Cum il folosim?

  • Combinam cateva picaturi de ulei de Salvie cu apa intr-o sticla cu pulverizator si stropim pe perna inainte de a merge la culcare.
  • Difuzam uleiul de salvie la sfarsitul unei zile lungi si agitate.
  • Cand situatia e critica si avem nevoie de o modalitate simpla si rapida de a ne relaxa, aplicam local ulei de salvie in punctele pulsului (gat si incheieturi) pentru a ajuta la crearea unei senzatii de calm.

Uleiul Ylang Ylang

Este cunoscut pentru beneficiile sale de a sustine sentimentele de stres si tensiune, promovand in acelasi timp o perspectiva pozitiva. Cum il folosim?
  • Combinam cateva picaturi de ulei de Ylang Ylang cu saruri Epsom si le punem intr-o baie calda pentru a promova relaxarea.
  • Aplicam Ylang Ylang pe spatele gatului pentru un efect calmant, inaltator.
  • Aplicam uleiul de Ylang Ylang pe incheieturi pentru un parfum natural si linistitor.

Îmbunătățește-ți starea de spirit!

Îngrijește-ți sănătatea, familia și casa, cât mai natural posibil. Pornește în călătoria către starea de bine!

Soluții simple, sigure și eficace

Fiecare persoană trăiește o experiență unică atunci când folosește uleiurile esențiale.

Practic , cel mai important este sa fim atenti la noi, la corpul nostru, la psihicul nostru.

  • Ce ne cere corpul?
  • Ce ne cere mintea?
  • Cum le putem ajuta cat mai natural posibil?

Tu cum raspunzi la aceste intrebari?!

  • Esti de acord cu ceea ce am scris mai sus?
  • Crezi ca ai putea pune in aplicare aceste practici?

Înscrie-te acum GRATUIT

De asemenea, vreau să îți amintesc că am un curs gratuit de aromaterapie, în cazul în care dorești să înveți mai mult cum te poate proteja natura.